چگونه از شر سکسکه خلاص شویم؟

با ترفندهای ساده و مورد تایید پزشکان سکسکه را متوقف کنید

سعی کنید با یکی از این ترفندهای مورد تأیید پزشک برای کمک به کودکان نوپا یا نونهال، سکسکه را متوقف کرده و از شر اتفاقات مزاحم خلاص شوید.

براساس مطالعه ای از کالج دانشگاه لندن، این اسپاسم های دیافراگمی در واقع می توانند به نوزادان کمک کنند تا یاد بگیرند چگونه تنفس خود را تنظیم کنند، اما پس از دوره پوشک و حباب آب بینی، سکسکه کردن فقط یک عارضه جانبی آزار دهنده است که به طور معمول وقتی رخ می دهد که کودک سریع غذا بخورد یا هوای زیادی استنشاق کند.

آیا به دنبال راه هایی برای کمک به کودک خود برای رهایی از سکسکه هستید؟  یکی از این ترفندها را امتحان کنید.  هوارد بنت، پزشك متخصص اطفال در واشنگتن دی سی و نویسنده كتاب بدن شگفت انگیز (The Fantastic body) می گوید: “از آنجا که این راه حل ها به طور علمی آزمایش نشده اند نمی دانیم چقدر موثر هستند، اما ضرری ندارند و می توانند به شما كمك كنند.”

نگه داشتن نفس

از فرزندتان بخواهید مثل وقتی که می خواهد شمع های تولدش را فوت کند نفس عمیقی بکشد و آن را 15 تا 30 ثانیه نگه دارد. اگر اولین بار جواب نداد، یک دقیقه صبر کنید و دوباره این عمل را تکرار کنید. ممکن است هنگام انجام این کار دچار سرگیجه شود، بنابراین مطمئن شوید که روی مبل نشسته است.

قند قورت دادن

یک قاشق چایخوری شکر را بر روی زبان فرزندتان بگذارید و از او بخواهید تا قورتش دهد. (بله، همین الان به شما اجازه کامل دادیم تا به کودک خود  قند بدهید. نیتمان خیر است!)

نفس کشیدن داخل کیسه کاغذی

از فرزندتان بخواهید تا با دم و بازدم آرام، ده تا پانزده مرتبه داخل یک کیسه ی کاغذی نفس بکشد. (باز هم برای جلوگیری از سرگیجه، از او بخواهید این کار را در حالت نشسته انجام دهد.)

آب نوشیدن

یک لیوان 170 گرمی را پر کنید و از کودک خود بخواهید تا با سرعت هر چه بیشتر، تمام آن را بنوشد.

امتیاز دهید
منبع
parents.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا