چگونه از استرس آموزش خانگی بکاهیم؟

روش هایی برای کاهش فشار و استرس ناشی از متمرکز شدن فعالیت های آموزشی کودکان در خانه

تحصیل کودکان در خانه می تواند برای کل خانواده استرس زا باشد، اما لازم نیست اینطور باشد. اکنون که بخش قابل توجهی از آموزش ها به صورت مجازی ارائه می شود، والدین معلم فرزندانشان تلقی می‌شوند و این در حالیست که بسیاری از آنها قبلاً هرگز چنین تجربه ای نداشته اند. روبرو شدن با موقعیت های جدید و ناآشنا باعث ایجاد اضطراب می شود، اما روش هایی وجود دارد که والدین می توانند به کمک آن ها مشکلاتی که آموزش از راه دور برای افراد خانواده به وجود آورده است را کنترل کنند تا فشار و استرس کمتری ایجاد کند.

استانداردهای آموزشی را بشناسید

با برنامه درسی فرزندتان آشنا شوید. به جای اینکه در جزئیات برنامه ریزی درسی غرق شوید یا فکرتان مشغول این باشد که فرزندتان کارهای خود را کاملا صحیح انجام می دهد، یک سطح استاندارد یادگیری برایش در نظر بگیرید. سطح فعالیت ها را ساده نگه دارید و به فرزندتان کمک کنید تا به سطح استاندارد برسد. آموزش ها را پیچیده نکنید. لازم نیست که فرزندتان همه چیز را کامل و دقیق یاد بگیرد.

فراموش نکنید که انتظارات آموزشی یا همان استانداردها را با فرزندان خود به اشتراک بگذارید. آنها را با زبان دوستانه برای بچه ها بازنویسی کنید و اهداف آموزش را برای آن ها شفاف کنید. این روند تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد!

منابع مناسب را شناسایی کنید و از آن ها استفاده کنید

منابع مفید بسیاری در اینترنت وجود دارد که می توانید از آن ها در آموزش خانگی فرزندان خود کمک بگیرید. حتی اگر معلم کلاس آنها تکالیف و برنامه خاصی ارسال می کند، استفاده از دیگر منابع به عنوان مکمل تکالیف آن ها می تواند مفید باشد. در خصوص منابعی که انتخاب می کنید با معلم ها مشورت کنید تا مطمئن شوید که محتوای این منابع با برنامه ها و اهداف آموزشی که برای کودکان تعریف شده است، مطابقت دارد.

برنامه مشخصی را دنبال کنید

برای فعالیت های خانواده تان یک برنامه زمانی داشته باشید. کل روز را در نظر بگیرید، از جمله زمان وعده های غذایی، زمان بازی و خواب. اطمینان حاصل کنید که در این برنامه زمانی، فرصت هایی برای آموزش، انجام تکالیف و مطالعه مستقل در نظر گرفته شده است.

برنامه نهایی را در جایی نصب کنید که همه افراد خانواده بتوانند به آن مراجعه کرده و طبق آن پیش روند. ممکن است پیش‌روی طبق  برنامه در ابتدا غیرممکن به نظر برسد، اما حقیقت این است که استرس همه را کاهش می دهد. ممکن است شما از اینکه فرزندانتان خودشان را به سرعت با برنامه جدید وفق می دهند تعجب کنید. روال برای همه، به خصوص بچه ها، آرامش بخش است.

تحصیل در خانه فقط روزانه دو ساعت طول می کشد

بچه ها هر روز شش تا هشت ساعت از روز را در مدرسه می گذرانند، اما این بدان معنی نیست که اگر شما بخواهید همان مباحث را به کودکان آموزش دهید، همان میزان زمان را برای آموزش آن ها در خانه اختصاص دهید.

این را در نظر بگیرید که زمانی که کودکان شما در مدرسه به سر می برند، کارهایی مانند کار گروهی، زنگ تفریح، بازدید از کتابخانه، کلاس هنر و فعالیت های ورزشی را انجام می دهند. آموزش های اصلی تنها نیمی از زمان آن ها را می گیرد و حتی در این صورت، روند تدریس درس به یک کلاس پر از دانش آموز، طولانی تر از تدریس یک به یک است.

دانش آموز مهد کودکی حدود یک ساعت، کلاس چهارمی یک یا دو ساعت و دانش آموز دبیرستانی باید حدود سه ساعت از زمانش را به آموزش در خانه اختصاص دهد. آموزش در خانه این فرصت را به شما می دهد تا واقعا تمرکز خود را روی کیفیت بگذارید، نه کمیت.

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا باعث شده است بخش قابل توجهی از آموزش ها به صورت مجازی انجام شود، انتخاب شیوه صحیح آموزش در خانه بسیار اهمیت دارد. تلاش خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و از روش هایی استفاده کنید تا از استرس آموزش در خانه برای همه بکاهید. این روزها بی سابقه هستند و بزرگترین هدیه ای که می توانید به فرزندان خود بدهید احساس آرامش و آسایش خاطر است.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
familyeducation.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا