چطور به اشتراک گذاشتن را به کودکان خردسال آموزش دهیم؟

بهترین راه برای اینکه به کودک خردسالمان بیاموزیم تا وسایلش را با دیگران سهیم شود، چیست؟

به یاد داشته باشید که بیشتر خردسالان در شریک شدن وسایلشان با دیگران مشکل دارند. خردسالان به وسایل خود بسیار وابسته هستند و نمی دانند که نهایتا خودشان هم وسیله ای را در این بده و بستان به دست می­ آورند.

آن ها گمان می­ کنند که سهیم شدن به معنی آن است که اسباب بازی و وسیله شان از دست رفته است. بهترین راه برای تشویق کودکتان در سهیم شدن وسایلش با دیگران این است که به صورتی به او نشان دهید که این امر نه تنها به معنای از دست دادن نیست بلکه به معنای به دست آوردن است. با چند خوراکی کوچک شروع به نقش ­آفرینی کنید. به کودکتان یک مشت از بیسکوییت­ هایی با شکل حیوانات بدهید و خودتان نیز یک مشت چوب شور داشته باشید. به او توضیح دهید که اگر او بیسکوییت هایش را با شما قسمت کند شما نیز چوب شورهای خودتان را با او تقسیم خواهید کرد و او هر دو را خواهد چشید. در زمان بازی کردن می توانید به او نشان دهید که این کار در مورد اسباب بازی های او نیز می تواند انجام شود از او بپرسید که آیا می توانید از وسیله ­ای در اتاق او استفاده کنید و اگر جواب او بله بود از او تعریف کنید و در مقابل به او اجازه دهید تا با یک قابلمه و قاشق از اشپزخانه یا با گوشی تلفنتان بازی کند. در ظرف چند دقیقه وسایلتان را با یکدیگر عوض کنید و دوباره از این کار او تعریف و تمجید کنید. به کودکتان یادآوری کنید که اگر در موقع بازی وسایلش را با دیگران سهیم شود، دوستش نیز وقتی او به خانه شان می رود وسایلش را در اختیارش قرار خوهد داد.

دیگر اینکه اگر کودکان در این سن و سال بر برخی مسائل کنترل داشته باشند، به سهیم شدن وسایلشان با دیگران تمایل نشان خواهند داد. قبل از اینکه دوستش برسد از کودکتان بخواهید تا چند مورد از وسایل مورد علاقه ­اش را که سهیم شدنشان با دیگران برایش بسیار مشکل است را انتخاب کند و شما آن ها را در کمد اتاق خواب مخفی کنید. زمانی که کودکتان بداند که با ارزش ترین وسایلش در امان هستند احتمالا قرض دادن باقی وسایلش به دیگران برایش بسیار راحت تر خواهد بود.

امتیاز دهید
منبع
parents.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا