پنج دلیل که چرا نباید درباره بارداری یک زن اظهار نظر کنید

آشنایی با شرایطی که ممکن است پرسش یا اظهار نظر در مورد بارداری فرد او را آزار دهد

وقتی حامله هستید به نظر می رسد همه می خواهند سر گفتگو را باز کنند و درباره شرایط شما صحبت کنند یا سوالی بپرسند و ممکن این شرایط برای شما آزار دهنده باشد. اما بدتر از این حالتف وقتی است که کسی درباره وضعیت بارداری شما اظهارنظر می کند و شما باردار نیستید!

در اینجا لیستی است که به شما کمک میکند از دیدگاه طرف مقابل درمورد این سوال فکر کنید.

1 . ممکن است شرمنده و خجالت زده شود

با توجه به اینکه احتمال 50/50 وجود دارد که اشتباه کرده باشید و این شخص باردار نباشد، ممکن است برای هر دو طرف تبدیل به تعاملی ناراحت کننده شود. از آنجا که اظهارنظرتان مستقیم به بدن، ظاهر و وزن آن شخص مربوط می شود، احساس خجالت یا حتی ناراحتی خواهد کرد. ناگفته نماند که شما هرگز حق اظهار نظر درمورد بدن شخص دیگر ندارید، اما اگر این اشتباه را کردید حتما عذرخواهی کنید و مسئولیت کامل حرفتان را به عهده بگیرید. سعی نکنید توجیه کنید که چرا این سوال را پرسیدید یا با خودتان چه فکری کرده بودید.

2 . ممکن است نسبت به بدنش حس بدی پیدا کند

شاید این فرد از 9 سالگی مشکلاتی با ظاهر بدنش داشته است. شاید این فرد در حال بهبودی از اختلالات خوردن باشد و به تازگی اعتماد به نفس غذا خوردن در ملاءعام را پیدا کرده است. شاید این شخص بدن خود را دوست داشته باشد و نظر شما تفاوتی ایجاد نکند. اما چرا ریسک کنید؟ به بدن خودتان توجه کنید نه بدن دیگران.

3 . ممکن است به بچه دار شدن علاقه نداشته باشد

فرض اینکه شخصی بر اساس جنسیتش باید یا می خواهد بچه دار شود، بسیار مداخله آمیز است. میلیون ها نفر هستند که تمایلی به بچه دار شدن ندارند. آن ها بچه داشتن را جزوی از سرنوشت خود نمی دانند و این اشکالی ندارد. شما با اظهار نظر در مورد بارداری آن ها موضوعی که دوست ندارند یادآوری شود را تکرار می کنید.

4 . ممکن است فقدانی را تجربه کرده باشند.

25% از خانم ها سقط جنین را تجربه می کنند؛ یعنی برای هر 4 زنی که با آن ها در ارتباط هستید، یکی از آن ها (از نظر آماری) سقط جنین داشته است. این شخص ممکن است سالها برای بچه دار شدن تلاش کرده باشد و سخنان شما مثل نمک ریختن روی زخم تازه او را آزار خواهد داددو. شاید این شخص به تازگی آخرین دوره درمان ناباروری را گذرانده و فهمیده که موفقیت آمیز نبوده است.

5 . هیچ کس حق دخالت در مورد بدن دیگران را ندارد

بیایید دوباره این مسئله را درنظر بگیریم که سال 2020 است. اکنون حقوق متقابل انسان ها و حریم خصوص بیش از هر زمان دیگری مورد تاکید است و همه ما حدود مشخصی را داریم که انتظار داریم دیگران آن را رعایت کنند. بدن افراد نیز یک حریم خصوصی است که حق دخالت در مورد آن را نداریم.

دراینجا چند عبارت مناسب و عالی برای تعامل با والدین باردار آمده است:

  • “داری می درخشی!”
  • “والدین فوق العاده ای خواهی شد!”
  • “فرزندت از الان خیلی دوست داشتنیه.”
  • “بیشتر از همه درمورد چی هیجان زده ای؟”
  • “بنظر میاد حسابی آمادگی های لازم رو کسب کرده ای.”
  • “نمی توانم برای دیدن بچه ات صبر کنم!”
  • “زایمان خوبی داشته باشی! از پسش برمیای!”
  • “کدوم قسمت آماده شدن برای بچه داری رو بیشتر دوست داری؟”
  • “تبریک میگم!”

گفتن “قبل از صحبت کردن فکر کنید” کلیشه بنظر می رسد اما واقعا در نظر بگیرید که آیا آنچه که می خواهید به فرد بارداری که مقابلتان است بگویید باعث شادیش می شود یا او را خجالت زده می کند؟ اگر حتی ذره ای شک دارید که به او شادی نمی بخشید، آن حرف را نزنید.

امتیاز دهید
منبع
Familyeducation.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا