ویروس کرونا : فاصله گذاری اجتماعی ایمن به همراه کودکان

نکاتی در مورد چگونگی مدیریت ارتباطات کودکان به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی

فاصله گذاری اجتماعی برای بیشتر افراد اصطلاح جدیدی است. به طور کلی به معنای محدود کردن تعاملات شخص با افراد دیگر به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا یا همان COVID-19 است. کشورهای مختلف قواعد متفاوتی را برای این امر در نظر گرفته اند و حتی متخصصان توصیه‌های متفاوت و اغلب متغییری را ارائه می دهند که می تواند گیج کننده باشد. در صورت داشتن فرزندان خردسال و صرف نظر از محل زندگی، فاصله گذاری اجتماعی باید چگونه باشد؟ در اینجا به چند سوال متداول پاسخ می دهیم.

آیا می توانیم با فرزندانمان خانه را ترک کنیم؟

بله. لازم نیست با وجود فاصله گذاری اجتماعی در خانه بمانید.  با این وجود، انتخاب محتاطانه مکانی که قصد رفتن به آن را دارید بسیار مهم است. پیاده روی، رفتن به پارک های بدون تجهیزات و زمین بازی عمومی و فاصله گرفتن از جمع افراد مهم است. هدف این است که از لمس کردن سطوح مشترکی که بسیاری از افراد قبل از ما همان سطوح را لمس کرده اند، جلوگیری کنیم؛ مانند تاب ها.

آیا می توانیم به پدربزرگ و مادربزرگ ها یا بستگان مسن تر اجازه ملاقات دهیم؟

حتی اگر به قدری خوش شانس هستید که اعضای مسن تر خانواده شما از نظر سلامتی در شرایط عالی به سر می برند، توصیه ما این است که از مراجعه حضوری خودداری کنید. ما می دانیم که کودکان خردسال غالباً ناقل ویروس ها، کرونا یا دیگر انواع، هستند که به راحتی می توانند بین افراد منتقل شوند. دور نگه داشتن مادربزرگ و نوه هایش در این زمان، تضمینی برای بیمار نشدن او است. در عوض می توانید برای در ارتباط بودن، روزانه مکالمات ویدیویی برقرار کنید. از بستگان بخواهید که بطور مجازی کتاب داستان بخوانند، یا از فرزندان خردسالتان بخواهید تا برای مادربزرگ شعر بخوانند. ارتباط مهم است و یکی از سخت ترین بخش ها در مورد فاصله گذاری اجتماعی است.

آیا می توانیم برای انجام کارهایمان بیرون برویم؟

بله. کارهای ضروری مانند مراجعه به فروشگاه های مواد غذایی حائز اهمیت است.  تا آنجا که ممکن است به ندرت و با کمترین تعداد افراد ممکن بروید. چرخ دستی های مواد غذایی را پاک کرده و هنگام ورود و خروج از فروشگاه دست های خود را با ضدعفونی کننده بشویید. برای جلوگیری از آلودگی، تلفن خود را در محلی بگذارید که وسوسه نشوید آن را هنگام خرید لمس کنید. از فرزندان خود بخواهید در خانه بمانند. کارهای غیر ضروری مانند گشت و گذار در بازارهای بزرگ یا فروشگاه های زنجیره ای را برای زمان دیگری بگذارید.

چگونه باید با پزشک متخصص اطفال خود ارتباط برقرار کنیم؟

پزشکان به سختی در تلاشند تا مطمئن شوند که فضای مطب ایمن باشد که در صورت نیاز کودک شما را ویزیت کنند.  بسیاری از آنها در حال انجام ویزیت های از راه دور هستند – بصورتی که شما از تلفن خود برای ارتباط تصویری با پزشک استفاده می کنید.  بسیاری از آنها از شما می خواهند تا زمانی که برای دیدن فرزندتان آماده شوند در ماشین خود بمانید و سپس بلافاصله شما را به اتاق معاینات می برند. همه مطب ها یکسان نیستند اما به طور کلی پزشکان در حال اصلاح مراحل خود هستند تا نوزادان بتوانند ایمن سازی معمول خود را به موقع دریافت کنند. مطب اطفال خود را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید و اغلب به وب سایت های آن ها مراجعه کنید تا از تغییرات روند پذیرش آن ها مطلع شوید. تا حد امکان فقط کودکی که نیاز به معاینه دارد را وارد مطب کنید.

آیا اگر کودک ما مریض است، باید از متخصص اطفال صرف نظر و به اورژانس مراجعه کنیم؟

خیر! ابتدا با مطب پزشک خود تماس بگیرید؛ مگر در موارد اورژانسی و اضطراری. آنها اغلب اوقات می توانند شما را از بخش اورژانس دور نگه دارند، که موجب کاهش خطر ابتلای کل خانواده به  COVID-19  و سایر بیماری ها می شود.

نکات
·         می توانید فاصله گذاری اجتماعی را حتی با کودکان خردسال نیز تمرین کنید.

·         از سفرهای غیر ضروری بپرهیزید.

·         از زمین های بازی و مکان های با فضای مشترک دوری کنید.

·         با پزشک خود مشورت کنید تا از تغییر روش های مراقبتی مطلع شوید.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
bundoo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا