بعد از نقض قوانین مربوط به اینترنت چه برخوردی با فرزندمان داشته باشیم؟

اگر تنبیهی برای نقض قوانین در نظر گرفته اید، آن را اجرایی کنید.

در این مقاله خواهید خواند :

وقتی که قوانین اینترنتی وضع و نقض شد، والدین باید تنبیه هایی را که خودشان برای فرزندانشان در نظر گرفته بودند، انجام دهند.

سوال :

برای پسر 15 ساله ام اینترنت تهیه کردم و برای استفاده از آن در شب های قبل از مدرسه قوانینی وضع کردم به این صورت که حداکثر تا ساعت 10:30 شب حق استفاده از آن را دارد. اغلب، بعد از نیمه شب، مچش را در حال چت کردن گرفتم.

به او گفته ام که اگر به این قوانین پایبند نباشد، اینترنت را قطع خواهم کرد. اما او مخفیانه به چت کردن ادامه می دهد. او در مدرسه بسیار خوب عمل می کند اما می ترسم که این موضوع در کارهای مدرسه اش خللی ایجاد کند.

پاسخ :

اینکه پسرتان به اینترنت علاقه دارد فوق العاده است اما اگر به بیدار ماندن تا دیروقت ادامه دهد، نمراتش آسیب خواهد دید. به همین دلیل باید تنبیهاتی که خودتان در نظر گرفته بودید را انجام دهید. یا اینترنت را برای مدت زمان کوتاهی قطع کنید، یا برای اینکه این مجازات روی خودتان و سایر اعضای خانواده اثر نگذارد، کامپیوتر را به اتاق خودتان یا اتاقی که بتوانید درش را به روی او قفل کنید، منتقل کنید. کاری که می خواهید انجام دهید و چیزی که از او انتظار دارید را به او بگویید و سپس آن تصمیم را عملی کنید.

کانی کالینز، مشاور حرفه ای مدرسه، 35 سال در آموزش و پرورش عمومی به عنوان معلم و مشاور در مدارس راهنمایی و دبیرستان کار کرد. کالینز روزانه با والدین دانش آموزان در مدارس مختلف همکاری کرده و به چندین انجمن اولیاء کمک کرده است.

لطفا توجه کنیداین «مشاوره ی تخصصی» از سایت FamilyEducation.com باید فقط به منظور اطلاعات عمومی به کار برده شود. هدف مشاوره ای که در اینجا ارائه می شود تعیین اصول عملکرد در موقعیت های خاص و بدون بررسی متخصص ذیصلاح نیست.

5/5 - (3 امتیاز)
منبع
familyeducation.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا