تاکتیک های پیشگیری از ویروس کرونا:  چگونه کودکان را عادت دهیم که صورت خود را لمس نکنند؟

لمس صورت با دست های آلوده خطر انتقال ویروس از طریق دهان، بینی و چشم ها را به همراه دارد

کارشناسان می گویند جلوگیری از لمس صورت می تواند به فرونشاندن شیوع کرونا کمک کند. اما چگونه می توانید مانع بچه ها شوید که با دست های پرتحرکشان صورت خود را مالش ندهند؟

“انگشتت رو از توی بینیت دربیار” عبارتی است که توسط والدین در سراسر جهان بارها استفاده شده است. دیدن کودک نوپا یا پیش دبستانی با انگشتی که تا آخرین بند در بینی فرو رفته بسیار عادی، گرچه ناخوشایند، است و جدال برای نگه‌داشتن انگشتان خارج از بینی معمول است. اما با توجه به احتمال شیوع ویروس کرونا همانند آتش سوزی غیر قابل مهار، خودداری کودکان از انگشت کردن بینی شان بسیار مهم است.

از آنجا که ویروس کرونا، که به طور رسمی SARS-CoV-2 نامیده شده و باعث ایجاد بیماری به نام COVID-19 می شود، توسط قطرات مخاطی ناشی از سرفه و عطسه پخش می شود، به راحتی قابل انتقال است و این باعث می شود رعایت بهداشت عمومی از همیشه مهم تر باشد. انتقال ویروس می تواند به آسانی دست زدن به دستگیره در یا نرده ای كه توسط شخص آلوده به ویروس لمس شده، باشد.

با اینکه که شستن دست با آب با صابون و استفاده از ضدعفونی کننده دست استاندارد، روشی طلایی برای جلوگیری از انتقال ویروس است، متخصصان همچنین توصیه می کنند به هیچ وجه صورت خود را لمس نکنید و همانطور که همه والدین می دانند رعایت این کار درارتباط با کودکان خردسال کار سختی است.

جنیفر شو، متخصص کودکان آتلانتا، می گوید: ” یکی از راه های دوری از میکروب ها جلوگیری از ورود آنها به دهان، چشم ها یا بینی است. دست های بچه ها را مشغول نگه دارید تا وسوسه نشوند صورتشان را لمس کنند .” در اینجا چند ایده برای مهار خارش بینی (یا بدتر از آن) ارائه شده است.

1 . در دسترس خود دستمال داشته باشید

دادن دستمال یا حوله به کودکان برای پاک کردن بینی یا حتی برای پوشاندن دستانشان برای خاراندن، راهی عالی برای جلوگیری از تماس پوستی در مواقع بیماری است. شو می افزاید: “بطور مکرر دست هایشان را شسته یا ضد عفونی کنید تا در صورت لمس صورت، دستانشان تمیز باشد.”

2 . دستانشان را مشغول کارهای دیگری نگه دارید

 تهیه اسباب بازی های فیجت، مانند اسپینرها یا مکعب های فیجت، راهی عالی برای دور نگه داشتن دست های پرتحرک کودکان از صورت و دهانشان است.

3 . موهایشان را از چهره شان دور نگه دارید

 موهای پریشان که باعث قلقلک چهره کودکان می شود یکی دیگر از دلایل عمده لمس صورت است. تمایل به کنار یا عقب زدن موها، باعث می شود بچه ها مرتباً صورت خود را لمس کنند. دکتر شو می گوید: “یک گام مهم دیگر برای جلوگیری از لمس صورت، مرتب نگه داشتن موهای کوتاه یا بستن موهای بلند است.”

4 . از افراد بیمار دور شوید

همیشه سعی کنید حداقل یک و نیم متر از افرادی که سرفه و یا عطسه می کنند فاصله بگیرید. با کمی توجه بیشتر به بهداشت و کمی احتیاط بیشتر درمورد اینکه کودکمان دستش را به کجا میزند، میتوانیم از آن ها نه تنها درمقابل COVID-19 ، بلکه از آنفولانزا و سرماخوردگی نیز محافظت کنیم.

خبر خوب این است که این ویروس با آب و صابون از بین می رود، بنابراین تنها تمیز نگه داشتن دستانتان یک خط دفاع عالی است.

امتیاز دهید
منبع
Parents.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا