ترفندهای کوهنوردی برای خانواده های دارای کودک نوپا

کوهنوردی آسان و لذت بخش در کنار کودکان نوپا با استفاده از چند تکنیک ساده

کوهنوردی راهکاری فوق العاده برای تنفس هوای تازه و لذت بردن از طبیعت است، اما اگر یک کودک نوپا داشته باشید چه؟ نترسید! ترفندهای کوهنوردی زیر به شما کمک می کند که سفرتان برای بزرگسالان و نوپاها لذت بخش باشد.

کوهنوردی با کودکان

مکان کوه نوردی تان را با دقت انتخاب کنید

ممکن است که مایل باشید قله یک رشته کوه بلند را فتح کنید اما اکنون که یک کودک نوپا همراهتان است، وقت این کار نیست! مسیرهای کوهنوردی آسان را با مراجعه به وبسایت های گردشگری و یا پرس و جو از افرادی که اهل کوهنوردی هستند، شناسایی کنید. مسیر صاف، آسان و همواری که مناسب کالسکه باشد تا در صورت خستگی کودک از آن استفاده کنید، ایده آل است.

از یک وسیله حمل مناسب استفاده کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که با یک نوپا به کوهنوردی بروید و درحالیکه دلتان می خواهد دستانتان آزاد باشد، مجبور باشید کیفی را حمل کنید، کاپشنی را در دست بگیرید و همزمان جمله «خسته شدم، بغلم کن» را بشنوید. همانطور که قبلا گفته شد، همراه داشتن کالسکه ای که به اندازه ی کافی قدرتداشته باشد که از پس مسیرهای ناهموار برآید، بسیار مفید است. می توانید همه وسایلتان را در کالسکه بگذارید و وقتی کودکتان خسته شد، او را هم سوار کالسکه کنید. همچنین همراه داشتن یک کوله پشتی یا کیف به شما کمک می کند که راحت و با خستگی کمتر مسیرتان را بپیمایید. این کوله باید به اندازه ی کافی برای حمل وسایلتان جا داشته باشد.

میان وعده و نوشیدنی به همراه داشته باشید

غذا برای کودکان نوپا بسیار مهم است، پس میان وعده ها و نوشیدنی هایی را بخصوص در ماه های گرم تر به همراه داشته باشید. اجازه ندهید که کودکانتان گرسنه و تشنه شوند چون کوهنوردی به کام همه تلخ می شود و کمبود آب بدن یک دغدغه واقعی است. از آنجایی که بیشتر مسیرهای کوهنوردی دارای سطل زباله نیستند، ظروف قابل استفاده مجدد و بدون نشت به همراه داشته باشید. برای همراه بردن میان وعده و نوشیدنی، ظرف و قمقمه مناسب تهیه کنید.

کودک نوپایتان را تمیز نگه دارید

کودک نوپایتان را تمیز نگه دارید

شما وسط مسیری در ناکجا آباد هستید، پس همیشه لباس و اقلام اضافی به همراه داشته باشید. داشتن یک کیسه پلاستیکی برای لباس های کثیفی که باید برای شستشو با خود به خانه برگردانید هم ضروری است. برای صورت و دست های کثیف، از آب و دستمال استفاده کنید. طبیعی است که همواره در هنگام کوهنوردی آب و دستمال به همراه دارید. دستمالی که استفاده می کنید را به همراه لباس های خیس و کثیف در کیف بیندازید. با استفاده از دستمال و سایر وسایلی که قابلیت استفاده مجدد دارند، کوهنوردی و دوستدار محیط زیست بودن را از همان سن کم به فرزندتان آموزش بدهید.

کوهنوردی را برای کودکتان جذاب و سرگرم کننده کنید

بیشتر نوپاها عاشق ماجراجویی هستند اما گاهی اوقات مسیر کوهنوردی به اندازه ای که برای شما جذاب است، برای آن ها جذاب نیست. از آن ها سوالاتی در مورد جنگل یا انواع گیاهانی که در طول مسیر می بینید، بپرسید. یک روش فوق‌العاده برای درگیر کردن کودکان این است که چند وسیله جالب برای سرگرم کردنشان در مسیر، همراه داشته باشید. دوربین دو چشمی یا ذره بین به کودکان کمک می کند که اجسام را از چشم اندازی منحصر بفرد ببینند و مسیر برایشان جذاب تر باشد. دیدن جزئیات روی تنه درختان یا حشرات روی زمین برای کودکان سرگرم کننده است. نوپاها عاشق این هستند که همه چیز را تا حد امکان از نزدیک ببینند و این، یک روش عالی برای به هیجان آوردن آن ها در کوهنوردی است.

ایمن باشید

اطمینان حاصل کنید که تلفن همراهتان را شارژ کرده اید و راهتان آنقدرها طولانی و ناهموار نیست. همچنین، اگر با کودکتان به تنهایی به کوهنوردی می روید، به یک دوست یا عضو خانواده اطلاع دهید و برای اطمینان بیشتر، به آن ها محل دقیق جایی که قصد رفتن به آن را دارید، بگویید. از قبل آب و هوا را چک کنید و برای سرما و گرمای غیر منتظره لباس بپوشید. هرگز نگذارید که کودکتان از دید شما دور شود یا نزدیک آب برود. همچنین، تعدادی دستمال مرطوب ضد میکروب، اسپری و باند در کوله پشتی خود به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم استفاده کنید. امنیت در کوهنوردی با کودک نوپا مهم ترین چیز است. بنابراین، آمادگی یک عنصر کلیدی است.

درگیر کردن کودکتان در کارهایی که از آن ها لذت می برد، می تواند باعث پرورش عشقی مادام العمر نسبت به زمین و اکتشاف در آن شود.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا