۵ روش برای اینکه کودکتان به محیط زیست اهمیت بدهد

کودکان را نسبت به مسئولیتی که در قبال محیط زیست دارند، آگاه کنید.

در اینجا پنج روش خلاقانه و سرگرم کننده وجود دارد تا فرزندانتان را به عنوان نسل بعدی که در حفظ سیاره زمین نقش دارند، به نجات محیط زیست علاقه مند کنید.

سال هاست که تاثیرات منفی تغییرات جوی بر ما اثر می گذارد. یکی از عواقب غیرمنتظره شیوع COVID-19 این بود که درحالیکه پنجاهمین سالگرد روز زمین را در سال۲۰۲۰ جشن گرفتیم، بهبودهایی را در سیاره مان دیدیم که دهه ها بود مشاهده نشده بود. هیچ تضمینی وجود ندارد که این فواید با  آسان گرفتن قوانین ماندن در خانه همچنان در همه جای جهان ادامه یابد.

برای محافظت از زمین، مهم است که تمرکز خود را بیشتر از یک بار درسال بر روی محیط زیست بگذاریم و نسل بعدی را به محافظت از زمین علاقه مند کنیم. اکنون که خانواده ها وقت بیشتری با هم می گذرانند، بهترین زمان برای دنبال کردن این ۵ راحل برای مراقبت از محیط زیست توسط بچه‌ها است.

کاشت باغچه

پاکسازی فضا، تمیز کردن خاک و کاشت گیاهان، میوه و سبزیجات یا گل‌ها به کودکان کمک می‌کند تا چرخه زندگی را بهتر درک کنند. می‌توانید به کودکان خود یاد دهید زمانی که از یک چیز به خوبی مراقبت کنند، رشد می‌کند و شکوفا می‌شود. کودکان می‌بینند که دانه چگونه بالغ می‌شود و چیزی برای خوردن یا چیز زیبایی برای دیدن را به وجود می‌آورد. نگاهی به نکات برتر ما در مورد باغبانی با بچه‌ها بیندازید.

به منشاء بروید

از کودکان بپرسید غذاها از کجا می‌آیند و به احتمال زیاد در جواب خواهید شنید: “فروشگاه.” مهم است که کودکان رابطه میان آنچه در راهرو فروشگاه مواد غذایی وجود دارد و منشاء آنها را پیدا کنند. برای خرید میوه به یک باغ بروید و بگذارید کودکتان متوجه شود که سیب از کجا آمده است. از یک مزرعه دیدن کنید تا ببیند شیرگاو چگونه تولید می‌شود. و یک تور برای کارخانه لبنیات بگذارید و به آن ها یاد بدهید که چگونه همین شیر تبدیل به پنیر و بستنی می‌شود.

محافظت از درختان

درختان برای سلامت زمین ضروری هستند. آنها کربن‌دی‌اکسید را به اکسیژن تبدیل می‌کنند، ولی  امروزه درختان کافی وجود ندارد تا از افزایش انتشار کربن جلوگیری کند. آموزش اهمیت درختان به کودکان کمک می‌کند که بفهمند چگونه همه چیز در زمین به یکدیگر وابسته است و متوجه اهمیت مراقبت از منابع طبیعی گران بهایمان می‌شوند.

برنامه ای برای کاشت درخت داشته باشید به گونه‌ای که کربن تولید شده توسط خانواده را ماهانه محاسبه و آن را با کاشت درخت جبران کنید. والدین می‌توانند با استفاده از این موضوع سر صحبت را باز کنند و توضیح دهند که چطور برخی از فعالیت‌های انسانی برای محیط زیست مضر هستند پس باید با انجام کارهای مثبت، تاثیرات منفی را جبران کنیم.

بیرون بروید

مراقبت از زمین و احترام گزاشتن به محیط زیست  با عشق به محیط بیرون از خانه آغاز می‌شود. کودکان را تشویق کنید که در خارج از خانه بازی کنند و فعالیت‌های خانوادگی مانند دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی را برنامه‌ریزی کنید. زمانی که بیرون هستید به زیبایی آسمان، برگ‌های پاییزی یا صدای عبور رودخانه توجه کنید. به فرزندتان در مورد گیاهان، درختان و حیواناتی که می‌بینند بیاموزید.

کار داوطلبانه

کارهای داوطلبانه برای محیط زیست بسیار است. با تمیز کردن مسیر پیاده‌روی، کاشت بذر صنوبر یا ساختن یک باغچه عمومی می‌توانید کمک کنید. کودکان از نزدیک تاثیر محافظت نکردن از زمین را می‌بینند و همینطور اهمیت کمک کردن را یاد می‌گیرند.

ما در حال حاضر یک فرصت منحصر به فرد برای جبران و بهبود زمین داریم، اگرچه مهم است بزرگسالان به اهمیت زمین سالم توجه کنند، انتقال این اهمیت به نسل بعدی نیز به همان اندازه مهم است. به کودکان نشان دادن این که غذاها از کجا می‌آیند، عشق به محیط بیرون، آموزش اهمیت درختان، ساخت باغچه و کار داوطلبانه برای تمیز کردن محیط زیست روش آسانی برای خانواده هاست تا به کودکان خود یاد دهند که چگونه از زمین برای خودشان و نسل آینده محافظت کنند.

5/5 - (4 امتیاز)
منبع
familyeducation.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا