10 مورد از شایع ترین ویارهای دوران بارداری و دلیل داشتن این تمایلات

شیرین، شور، ترش، تند – ویار (هوس کردن) در دوران بارداری می تواند محرک تمام این طیف مزه ها باشد. با این که بعضی امیال خاص ممکن است نشان دهنده ی نیاز به ماده مغذی باشند، بسیاری از آنها را می توان به هورمون های تقویت شده در بدن شما نسبت داد. زنان باردار بیشتر از همه چه نوع مواد غذایی (و غیر غذایی!) را هوس می کنند؟ مصاحبه ما با دکتر کلویی زرا را دنبال کنید تا از انواع ویارهای دوران بارداری مطلع شوید.

شکلات

شکلات

برخی معتقدند که میل به شکلات با افزایش نیاز کالری در دوران بارداری نسبت دارد. اگر هوس شکلات کرده اید، شکلات شیری را کنار گذاشته و سراغ شکلات تلخ بروید. شکلات تلخ ویار شما را بهتر برطرف می کند و اثبات شده که برای بهبود سلامت قلب مفید بوده و سرشار از آنتی اکسیدان ها است.

خیارشور

خیارشور

خیارشور (به همراه زیتون و چیپس سیب زمینی) معمول ترین ویارها هستند. افزایش حجم خون، نیاز یک خانم باردار به سدیم را افزایش می دهد و این امر، غذاهای شور را به معمول ترین راه چاره تبدیل می کند.

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ منبع فوق العاده پروتئین است. به همین دلیل یکی از معمول ترین ویارها است. مهم نیست که چگونه آن را بخورید؛ فقط از پخته شدن کامل زرده و سفیده اطمینان حاصل کنید تا خطر مسمومیت سالمونلا کاهش یابد.

پنیر

پنیر

دلیل میل بانوان باردار به پنیر می تواند نیاز بدن به کلسیم باشد. اگرچه غذای بدی تلقی نمی شود، اما مقدار بیش از حد آن می تواند منجر به اضافه وزن شود. با مصرف سبزیجات سرشار از کلسیم مانند انواع سبزیجات برگی و کلم بروکلی به تعادل آن کمک کنید.

بیکن

بیکن

به اعتقاد برخی، ترکیب پروتئین و چربی باعث شده بیکن یک ماده غذایی ویار آور باشد. ما فکر می کنیم دلیل این موضوع خوشمزه بودنش است! مصرف مقدار زیاد چربی های سالم و پروتئین بدون چربی ممکن است این هوس را فرونشاند؛ اما در این میان کسی هست که دلش ساندویچ بیکن، تخم مرغ و پنیر نخواهد؟

لیمو

لیمو

تمایل به غذاهای ترش اغلب باعث می شود بانوان باردار هوس لیموناد، لیمو ترش یا حتی لیموهای خام کنند. این ویار در سه ماهه دوم و سوم شیوع بیشتری پیدا می کند و برخی فکر می کنند این روش طبیعی بدن برای دریافت رژیم غذایی متنوع تری (از شکلات و بیکن و…) است.

بستنی

بستنی

چه کسی ویار بستنی را بهانه نمی کند تا دلی از عزا درآورد؟ به طور کلی مشتقات شیر به دلیل داشتن کلسیم زیاد در صدر جدول ویارهای زمان بارداری قرار میگیرند. اگر متوجه شدید که مصرف بستنی شما کمی از کنترلتان خارج شده، سعی کنید سراغ شیر شکلات، شربت یا ماست منجمد کم چرب بروید.

میوه

میوه

برخی فکر می کنند این ویار می تواند به دلیل نیاز به ویتامین C باشد؛ در حالی که برخی دیگر بر این عقیده هستند که این روش بدن برای جای دادن غذاهای طبیعی و سالم در رژیم غذایی شماست. در هر صورت، ویار خوبی است! فقط بخاطر داشته باشید که مقدار خیلی زیاد آن می تواند منجر به افزایش قند خون شود، بنابراین سعی کنید آن را با مصرف مقداری پروتئین متعادل تر کنید.

فلفل تند

فلفل تند

غذاهای پر ادویه، مانند فلفل های قرمز، سالسا و مواد غذایی که به غذاهای آتشین معروف هستند، تمایل معمولی برای بسیاری از بانوان باردار هستند، حتی برای کسانی که طرفدار غذاهایی که از تندی اشک به چشم می آورند نیستند. میل و اشتیاق به این هوس خوب است، فقط آگاه باشید که سوزش سر دل و سوء هاضمه ممکن است از عوارض جانبی ناخوشایند آن باشند.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

ویار کره بادام زمینی می تواند نشان دهنده ی نیاز به ویتامین B یا پروتئین باشد. اگر نمی توانید از خوردن آن خودداری کنید، همراه آن یک غذای سالم تر (مثل سیب) میل کنید تا بدون نیاز به خوردن کل شیشه، نیازتان رفع شود.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
familyeducation.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا