ویروس کرونا و کودکان

پاسخ به سوالات متداولی که والدین در مورد ویروس کرونا می پرسند

وقتی صحبت از ویروس کرونا یا کووید 19 می شود والدین به طور قابل ملاحظه ای نگرانند که این ویروس چه تاثیری بر کودکان می گذارد. در اینجا پاسخ به برخی از متداول ترین سوالات درمورد ویروس کرونا و کودکان آورده شده است:

آیا ویروس کرونا به کودکان سرایت می کند؟

بله، ویروس کرونا به کودکان سرایت می کند. خبر خوب این است که اکثر کودکان علائم بسیار خفیفی دارند و برخی از آن ها اصلا هیچ علائمی ندارند. محققان هنوز در تلاشند تا بفهمند که چرا بزرگسالان علایم جدی تری نسبت به کودکان دارند.

آیا کودکان می توانند کرونا ویروس را منتقل کنند؟

بله، کودکان می توانند کووید-19 را به پرستار کودک، دوستان و بستگان خود بدون اطلاع از آلوده بودن یا علائم بیماری منتقل کنند. این یکی از دلایل مهم بودن فاصله اجتماعی برای کودکان است تا از شیوع بیماری در افراد مسن جلوگیری شود. یک راه خوب برای فکر کردن در مورد فاصله اجتماعی این است که طوری رفتار کنید که انگار در حال حاضر آلوده هستید و نمی خواهید بیماری را گسترش دهید.

آیا کودکان علائم مشابه بزرگسالان را در رابطه با به کووید-19 دارند؟

بله، ما می دانیم که کودکان می توانند علائم مشابه بزرگسالان مبتلا به این بیماری را تجربه کنند اگرچه این علائم به طور کلی خفیف تر از بزرگسالان است. کودکان می توانند تب، سرفه، آبریزش بینی و حتی اسهال و استفراغ داشته باشند. از آنجا که این علائم برای بسیاری از بیماری های فصلی در کودکان (مانند انفولانزا، ادنو ویروس، رینو ویروس و پارانفولانزا) معمول است نمی توان فقط با معاینه تشخیص داد که کودکی مبتلا به کووید-19 است.

آیا باید از تمام بچه های بیمار تست کوید-19 بگیریم؟

خیر، گرفتن تست کووید-19 برای تمام افراد با علائم خفیف از جمله کودکان توصیه نمی شود. توصیه این است که در خانه بمانید، از کودک طبق روال معمول مراقبت کنید، مگر اینکه علائم آن ها نگران کننده باشد. آب ریزش بینی خفیف یا درجه حرارت پایین در کودک شاد و بازیگوش نباید باعث احساس خطر شود. دفاتر اطفال زیادی در سراسر کشور هستند که بیماران را از راه دور ویزیت می کنند تا از این طریق به خانواده ها کمک کنند ضمن حفظ فاصله اجتماعی، احساس امنیت کنند. این ویزیت ها در بسیاری موارد از طریق تلفن قابل انجام است.

کودکانی که سیستم ایمنی ضعیف داشته یا کودکانی که شرایط مزمن پزشکی دارند چطور؟

شکی نیست که کووید-19 می تواند حتی در کودکان باعث بیماری شدید شود. والدین و پرستاران کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید با رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست و ضدعفونی کردن روزمره سطوح مراقبت های لازم را انجام دهند. به پرستاران کودک توصیه می شود که مرتبا با پزشک کودک در تماس باشند تا بدانند که آیا توصیه های مربوطه تغییر کرده است یا خیر. تمام داروهای مزمن باید طبق تجویز مصرف شوند. والدین باید لیستی از داروهای موجود داشته باشند و حواسشان باشد که در صورت لزوم قبل از تمام شدن داروها دوباره آن ها را بخرند.

نکات
·         ویروس کرونا به کودکان سرایت می کند.

·         علائم معمولا در کودکان خفیف تر است.

·         رعایت فاصله اجتماعی کودکان برای جلوگیری از انتقال بسیار مهم است.

·         کودکان باید دستان خود را مرتب بشورند.

·         کودکانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند باید از نزدیک تحت نظر باشند.

امتیاز دهید
منبع
Bundoo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا