اگر فرزندتان شما را به عنوان معلم در خانه نمی­پذیرد، چه باید بکنید؟

نکات و ترفند های مناسب جهت تثبیت موقعیت معلمی شما در خانه

برقرای توازن بین فرزندپروری، آموزش در خانه به فرزندان و در برخی موارد دورکاری به اندازه کافی سخت است اما اگر کودک شما در این مسیر همکاری لازم را نداشته باشد اوضاع دشوارتر هم می­ شود. ما در اینجا نکات و ترفندهایی را از دو کارشناس آموزش ارائه کرده ایم تا اگر کودکتان به اندازه کافی شما را در مقام معلم خود جدی نمی گیرد یا صرفا شما را به عنوان والد خود می بیند، بتوانید از آن ها استفاده کنید.

تعادل برقرار کردن بین فرزندپروری و دور کاری در دوره پاندمی و همه گیری ویروس کرونا به خودی خود سخت و دشوار است اما با پیش آمدن بحث درس دادن در خانه به فرزندان یک سری پیچیدگی های بالقوه جدید هم به وجود آمده است. مخصوصا اگر کودکتان به اندازه کافی شما را در بحث آموزش در خانه جدی نمی گیرد اوضاع نا امید کننده­ تر هم خواهد شد.

اگر با فرزند ناسازگاری سروکار داشته اید خوشبختانه در این شرایط می توانید روش های مختلفی را با یکدیگر امتحان کنید و بهترین فضای آموزش ممکن که برای هر دو شما مناسب باشد را به وجود آورید. در اینجا نکاتی را برای والدین ارائه داده ایم تا به کودکانشان نشان دهند که در مورد بحث گآموزش در خانه جدی هستند.

پاداش به سخت کوشی

یکی از جنبه های آموزش مرسوم که فرزند شما ممکن است در این دوران از دست داده باشد گرفتن پاداش برای تکمیل تکالیف کلاس است. رعایت نکردن این مورد ممکن است باعث شود تا رفتار بدی را از خود نشان دهد و در بیشتر موارد از سخت کوشی خود ناامید شود. چند پاداش بعد از آموزش را برای درس های روزانه قرار دهید، مثل یک شب خوردن پیتزا یا شبی با تماشای فیلم. برای نمونه در زمان خوردن پیتزا وقت را برای یادگرفتن درباره فرهنگ کشور ایتالیا اختصاص دهید یا یک مستند درباره حیوانات تماشا کنید.

کلوئی میرونت مدیر تولید یکی از اولین اپلیکیشن های یادگیری به نام دنیای کنجکاوی به والدینی که می خواهند کنجکاوی فرزندان خود را پرورش دهند چند پیشنهاد ارائه کرده است: “پاداش در قبال سخت کوشی می تواند یک عامل انگیزشی خیلی خوب باشد. هرچند طبق مشاهدات، این مشوق ها در صورتی که به طور مستقیم به مسئله یادگیری ارتباط پیدا کند همراه با موفقیت بیشتری خواهند بود. اگر کودک شما درباره زیستگاه ها در حال یادگیری است چرا روز را با یک بازی ویدئویی که در قطب شمال طراحی شده است، نگذرانید؟ با این روش و با گنجاندن منابع رسانه ای در بحث آموزش سرعت یادگیری بصورت مطلوبی تغییر پیدا می کند و به کودک شما این امکان را می دهد که محیط هایی را که به آن ها دسترسی ندارد را کاوش کند.”

یک برنامه تنظیم کنید

اگر تا به الان برای خود و فرزندانتان یک برنامه روزانه طرح ریزی نکرده اید، الان زمان خوبی برای شروع این کار است. بدیهی است که امور مختلف بر اساس موقعیت خاص شما، اینکه شما دورکاری دارید یا خیر، یا مواظبت از فرزندان کوچک تر که شما برای آن ها به طور جدی بحث آموزش در خانه را ندارید، تغییر پیدا خواهد کرد. بر اساس یک روز مدرسه معمولی، زمانی را برای نهار، استراحت و زنگ تفریح اختصاص دهید تا زمانی که با هم می گذرانید را بهتر تنظیم کنید.

بریتانی مک کیب، مربی رشد کودک و مشاور والدین، مشوق این باور است که بایستی فرزند یا فرزندان خود را در فرایند برنامه ریزی روزانه مشغول کنید. “با یک برنامه خالی که شامل پنج قسمت زمانی باشد (یا هر تعدادی که در برنامه روزانه فرزند خود به آن احتیاج دارید) شروع کنید و عناوینی را مشخص کنید و بگذارید فرزندانتان عناوین امور و ترتیب قرار گرفتن آن ها در برنامه را خودش مشخص کنند. با شرکت دادن آن ها در فرآیند برنامه ریزی به آن ها کمک می کنید تا احساس کنند کنترل بیشتری بر روی روز خود و آموزششان دارند و در نتیجه به افزایش مسئولیت پذیری آن ها نیز کمک می شود. به علاوه، با حمایت از فرزندانتان در برنامه ریزی برای روزهای زندگی شان، به آن ها اجازه دهید تا برای انگیزه هایشان نیز برنامه ریزی کنند. چه چیزی آن ها را هیجان زده می کند؟ بازی ویدئویی؟ گپ زدن با تلفن؟  هر چه که هست به آن ها اجازه دهید تا برای خودشان تصمیم بگیرند.

حفظ کردن احترام متقابل

اطمینان حاصل کنید که در شرایطی که با یکدیگر برنامه ای را برای هر روز خود طرح ریزی می کنید، احترام متقابل را در خانه حفظ کرده اید. همه چیز به این ضرب المثل قدیمی بر میگردد که: طوری با دیگران رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند. بر روی رفتارهای خود تامل کنید و مطمئن شوید که با یکدیگر کار می کنید به همراه روابط بسیاری که دارید. ” وقتی صحبت به والدگری و احترام می رسد حتما بایستی متقابل باشد. برای اینکه بچه ها به برنامه آموزشی خود در خانه متعهد شوند شاید بتوانید یک برنامه نشست خانوادگی ترتیب دهید تا در ابتدا گفتگو کنید و انتظارت خود را از فرزندتان بگویید، یک برنامه زمانی تخصیص نیافته و نحوه ای که آن ها می توانند در طرح ریزی آن شرکت کنند.

بر روی علایقشان تمرکز کنید

جدا از تکالیف در نظر گرفته شده از طرف معلم، روش های زیادی برای لذت بخش کردن مدرسه برای فرزندانتان وجود دارد و این احتمالا چیزی است که فرصت آن را نداشته اند!

میرونت این مطلب را با ما در میان میگذارد که: ” فرزند شما فوتبال دوست دارد؟ هر روز به آن ها یک ساعت فرصت دهید تا برگه های دانستنی را درباره بازیکنان مورد علاقه شان جمع آوری کنند. مطالعات نشان داده است که وقتی یک کودک به موضوعی علاقه داشته باشد، نه تنها بیشتر در فرایند یادگیری مشغول می شوند بلکه تا چند ساعت بعد برای مغزشان تقویت حافظه به دنبال خواهد بود.

در حالیکه وقت اضافه برای گذراندن با خانواده بسیار با اهمیت و خوشایند است، کنار آمدن با این تغییرات می تواند برای تمام اعضای خانواده صرف نظر از سن آن ها دشوار باشد. گاهی تنها کافی است یک قدم به عقب بردارید و از آن ها بپرسید چرا برایشان مشکل است که به شما در این مقام جدید (معلمی) احترام بگذراند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا